donderdag 16 januari 2014

PAZ & Lieve Blancquaert ... Partners zonder grenzen !

Lieve Blancquaert ...

De Birth Day aflevering over India heeft een stroom van reacties veroorzaakt. Op het einde doet dr.Krishendu Roy van het kleine ziekenhuis in Pathar Pratima een emotionele oproep. "Geef mij een boot en ik kan veel kinderen en moeders redden". De uitzending was nog niet helemaal afgelopen en mijn facebook pagina bulkte al van de vele vragen en aanbiedingen om te helpen. 
Ondertussen ben ik op zoek gegaan naar een oplossing voor dr.Krishendu Roy en zijn droom. Er is een rekening op naam van mijn stichting "Hope For Kabondo" met een mededeling voor de boot. Daar kwam al een beetje geld binnen maar dan werd ik plots gecontacteerd door een Vlaamse vereniging PAZ-SSDC. Ze vertelden mij dat ze in die regio , vlakbij dat eiland, een volledig uitgeruste boot hebben liggen. Die is al een jaar in gebruik. Heeft ongeveer 100 000 euro gekost en kost vandaag 250 euro per dag. Daar wringt nu net het schoentje. Geld vinden voor de boot draaiende te houden is een enorm probleem. Paz kan de boot maar één keer per week laten varen door een tekort aan geld. 

Ik heb ondertussen met de mensen van PAZ-SSDC gesproken en mijn vertrouwen en hun referenties zijn echt positief. Ik zie een samenwerking echt zitten. Op die manier moeten er geen twee dure boten voor anker liggen maar kunnen we misschien wel één boot echt laten varen en kinderen en moeders redden.

Voelt u er iets voor om de droom van Dr. Krishendu Roy mee te helpen waar maken en zo vele moeders en kinderen te redden? U kan helpen de boot te doen varen door een vrije gift te doen op de rekening van de stichting Hope for Kabondo.

IBAN : BE84 4358 0341 0159
BIC : KREDBEBB
Mededeling : 5204 Boot Birthday

Vanaf 40,00€ krijgt u een fiscaal attest.

Alvast bedankt.
Warme groeten, 

Lieve

Toen ik de uitzending van Birthday - India zag, besefte ik onmiddellijk: hier moeten we de handen in elkaar slaan en zorgen voor een snel en efficiënt antwoord. In 2004 startte PAZ het samenwerkingsverband met SSDC in de Sunderban van West Bengalen. Sinds 2004 beschikken we over een eigen "clinic boat". Na een "proefjaar" varen we nu 2 tot 3 x per week uit. "Met de arts naar de patiënt i.p.v. met de patiënt naar de arts!" De capaciteit kan/moet verder worden uitgebouwd en een partnerschap met dr. Krishendu Roy is dan ook aangewezen en zeer reëel. Op 15 februari vertrek ik naar India om dr. Krishendu te ontmoeten en een daadwerkelijke samenwerking uit te bouwen. Mother & child - en eye care zijn absolute prioriteiten in deze achtergestelde en vaak vergeten gebieden waar miljoenen mensen leven op een honderdtal eilanden. Lieve, we gaan ervoor met gedrevenheid en enthousiasme, dit moet en zal lukken! Prachtig dat mensen elkaar zo kunnen ontmoeten ... dank je wel !

Namaskar, Bart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten